Úvod / ČD on-line / Objednat cestu vozíčkáře

Objednat cestu vozíčkáře nebo asistenci - výběr spojení

Pro snadnější zajištění přepravy zdravotně postižených osob a osob s omezenou schopností pohybu a orientace ve vlacích Českých drah prosím vyplňte následující formulář. Formulář bude následně zaslán na Kontaktní centrum Českých drah, které zajistí vaši pohodlnou cestu vlakem.

S případným dotazem se můžete obrátit na Kontaktní centrum ČD, tel. 221 111 122.

Ve formuláři je mimo dalších povinných údajů třeba vždy zadat emailovou adresu nebo telefon pro zpětné potvrzení objednávky. Spojení vyberete ve vyhledávači přímo na našich stránkách.

Objednávku asistence, použití mobilní nebo vozidlové plošiny nebo přepravy ve služebním voze je třeba odeslat minimálně 24 hodin před odjezdem vlaku z výchozí nebo pohraniční přechodové stanice. Požadavek na zařazení vozu s plošinou je třeba odeslat minimálně 48 hodin před odjezdem z nástupní stanice. V případě pozdějšího odeslání objednávky vám nemůžeme zaručit její včasné vyřízení.

Požadavek na zajištění přepravy (asistenci) do nebo ze zahraničí se automaticky aktivuje použitím zahraniční železniční stanice ve vyhledávači spojení. Takovou objednávku je třeba uplatnit minimálně 48 hodin před odjezdem vlaku. Při pozdějším odeslání nelze službu u zahraničních partnerů zajistit a garantovat.

V rámci mezinárodní přepravy je možné požádat též o zajištění jízdního dokladu, a to zatržením požadavku v objednávkovém formuláři, nebo si můžete mezinárodní jízdní doklady zakoupit u kterékoliv mezinárodní pokladny nebo v e-shopu. V případě požadavku na zakoupení jízdních dokladů se prodlužuje termín objednání na 5 pracovních dnů.

V případě kladně vyřízené žádosti obdržíte pokyny k přepravě. Před přepravou se ohlaste nejpozději 30 minut před odjezdem vlaku na určeném pracovišti, jinak riskujete možnost odmítnutí přepravy.

V případě odřeknutí/zrušení/neuskutečnění již nahlášené a potvrzené přepravy neprodleně informujte naše zaměstnance na Kontaktním centru ČD nebo u kterékoliv pokladní přepážky, případně zašlete e-mail na adresu: bookingtool@cd.cz, vždy s uvedením čísla přepravy.

Asistencí se rozumí zajištění pomoci zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace při nástupu a výstupu do/z vozidla, doprovod k vlaku, pomoc při nákupu jízdního dokladu apod. dle možností zaměstnanců ČD v dané stanici. Tento formulář tedy není určen pro objednávku jiných služeb cestujícím, např. pro zajištění nosičské služby zavazadel, hlídání dětí apod.

Ve stanicích Praha hlavní nádraží, Brno hlavní nádraží a Plzeň hlavní nádraží si můžete zapůjčit tzv. „vozík na růžovo“. Tato pomůcka byla ČD zapůjčena sdružením „Žijeme tady“ v rámci společného projektu, jehož účelem je zlepšení přístupnosti našich nádraží pro cestující s dočasným nebo trvalým postižením pohybového aparátu. Případnou objednávku vozíku uveďte do poznámek k objednávce přepravy.

Údaje o cestujícím
Jméno a příjmení ?
Adresa ?
Telefon ?
E-mail ?
?
Budete cestovat
Typ vozíku
?
Cesta TAM
Datum odjezdu ?
+-
Čas odjezdu
+-
Nástupní stanice ?
Chyba
Číslo vlaku ?
  přidat Přestupní stanici
Cílová stanice ?
Chyba
   
Cesta ZPĚT
Datum odjezdu ?
+-
Čas odjezdu
+-
Nástupní stanice ?
Chyba
Číslo vlaku ?
  přidat Přestupní stanici
Cílová stanice ?
Chyba
   
Upřesnění objednávky
Poznámky k objednávce  
  ?
 
Podmínky přepravy
Výchozí Napište nám

ČD na YouTube ČD na twitter ČD na Facebooku Aplikace Můj Vlak na Google Play Aplikace Můj Vlak na Apple store