Úvod / Volný čas / Vlakem za zážitky / S lyžemi do Železné Rudy

S lyžemi do Železné Rudy

Datum a čas konání:

  • Železná Ruda, od 14. 1. 2017 0:00 do 2. 4. 2017 0:00

Každou zimní sezonu se v Železné Rudě připravují na příval turistů. Dvoutisícové městečko v západní části Šumavy je oblíbeným cílem příznivců zimních sportů. A mnozí z nich přijíždějí vlakem.

Naplánovat cestu vlakem

Nejbližší železniční stanice: Špičák

Poprvé se do Železné Rudy mohli svézt cestující vlakem 20. října roku 1877. V tento den byla slavnostně zprovozněna železnice z Nýrska až k bavorským hranicím. Celou železniční trať z Plzně do Železné Rudy, kterou dnes najdete v železničním jízdním řádu pod číslem 183, vybudovala v 70. letech 19. století společnost Dráhy plzeňsko-březenské pro vývoz uhlí ze severních Čech do Bavorska. Nejtěžší bylo ražení tunelu mezi zastávkou Hojsova Stráž-Brčálník a stanicí Špičák. K proražení 1748 metrů dlouhého tunelu bylo zapotřebí 90 tun dynamitu. 

Železnice měla vliv nejen rozvoj průmyslu v regionu, ale znamenala také do té doby nebývalý příliv návštěvníků. Brzy se Železná Ruda stala výchozím bodem pro toulky po celé západní části Šumavy a oblíbeným střediskem zimních sportů.

V Železné Rudě a jejím okolí se nachází několik lyžařských areálů. K největším na české straně Šumavy patří skiareál Špičák, který je největší sjezdařský areál na české straně Šumavy a patří k nejlépe vybaveným střediskům u nás. Vlakem se lyžaři dostanou až přímo pod Špičák. Zastávka Špičák se nachází asi 300 metrů od lyžařských vleků, a není tedy nutné dále využívat skibusů nebo se bát dlouhé cesty s lyžemi na ramenou. 

Od 14. 1. do 2. 4. 2017 poskytuje skiareál Ski & Bike Špičák slevu 20 % na celodenní permanentky lyžařského střediska cestujícím s jízdenkou ČD (více informací najdete zde)

Pokud vám to čas dovolí, zavítejte vlakem také na železniční stanici Železná Ruda-Alžbětín (Bayerisch Eisenstein). Ocitnete se na jediném nádraží u nás, jehož středem prochází státní hranice. Je vyznačena na podlaze v odbavovací hale. Díky tomu má nádraží i zajímavou historii. Po druhé světové válce bylo nádraží na české straně uzavřeno, zmizely koleje a cestující nahradila pohraniční stráž.

Po pádu železné opony byl v roce 1991 provoz opět obnoven a česká část nádraží byla zrekonstruována. Dnes je v budově nádraží také česko-bavorské informační centrum národních parků Šumava a Bayerischer Wald a v obslužném areálu německé části nádraží můžete navštívit Bavorské muzeum lokálních drah (Localbahnmuseum). 

Související stránky

Doporučené obchodní nabídky:

Hodnocení uživatelů
Líbí
Líbí: 4
Nelíbí: 0
Nelíbí

 

ČD na YouTube ČD na twitter ČD na Facebooku Aplikace Můj Vlak na Google Play Aplikace Můj Vlak na Apple store