České dráhy zajišťují prostřednictvím Regionálního centra obchodu v Karlových Varech regionální železniční dopravu na základě objednávky Karlovarského kraje.
Železniční síť má v Karlovarském kraji bohatou historii a nezastupitelné místo v současnosti. Tvoří páteřní dopravní systém veřejné dopravy. Hlavními dopravními tepnami jsou koridor Plzeň – Cheb a dvojkolejná trať z Chebu a Karlových Varů a Chomutova. České dráhy vypraví v kraji každý den 247 regionálních vlaků, které denně ujedou 7 538 vlakových kilometrů, ročně to je 2,088 milionů vlakových kilometrů. V kraji jede 26 rychlíků a na trati Cheb – Norimberk denně jezdí také 10 mezistátních spěšných vlaků. České dráhy mají nezastupitelné místo v regionální přeshraniční dopravě. Do Karlovarského kraje zajíždějí o víkendech motorové jednotky Desiro, které jedou jako přímé vlaky v trati Zwickau – Karlovy Vary dolní nádraží a zpět, do Johanngeorgenstadtu zajíždějí z Karlových Varů moderní jednotky RegioShark. V červnu 2013 se vrátila osobní železniční doprava na trať z Krásného Jezu do Horního Slavkova-Kounice. Osobní vlaky zde budou jezdit i letos. Novinkou je, že spoje pojedou jako přímé vlaky po trase Rakovník – Žlutice – Horní Slavkov-Kounice a zpět, a to o sobotách, nedělích a ve svátky v rozšířeném letním období, tedy od 19. dubna do 28. září.
České dráhy v Karlovarském kraji výrazně modernizovaly regionální vozidla. Na tratích jezdí osm moderních motorových jednotek RegioShark. Moderní vlaky zajišťují spoje na hlavní trati Mariánské Lázně – Cheb – Sokolov – Karlovy Vary – Chomutov – Most. RegioSharky jezdí také na spojích v úseku Cheb – Aš město (– Hranice v Čechách) a Cheb – Luby u Chebu a zajždějí také do Německa. Jednotky RegioShark spolu s Regionovami zajišťují téměř 90 % všech regionálních spojů v Karlovarském kraji. Železniční doprava je také součástí integrovaného dopravního systému v Karlovarském kraji. Zahrnuje osobní a spěšné vlaky na 10 tratích. Další možností je využít cestování s jízdenkami EgroNet. EgroNet je unikátní příhraniční dopravní systém, který zasahuje do tří německých spolkových zemí (Sasko, Durynsko, Bavorsko) a do Karlovarského kraje v České republice a vznikl jako doprovodný projekt EXPO 2000 v Hannoveru. Jedna jízdenka umožňuje cestujícím projet ve vybrané síti tratí a linek vlaků, autobusů i trolejbusů rozsáhlé území Euregia Egrensis, které zabírá plochu 15 tisíc km2 a kde žijí 3 miliony obyvatel.
Karlovarský kraj je střediskem lázeňství, rekreací a turistiky. Tzv. Lázeňský trojúhelník tvoří města Karlovy Vary, Františkovy a Mariánské Lázně, mezi kterými lze pohodlně cestovat vlaky Českých drah. V blízkém okolí řeky Ohře vzniká cyklistická magistrála vedoucí z Německa až na hranici s Ústeckým krajem a na ní navazují další regionální a místní cyklostezky. Dalšími krásnými místy pro turistiku jsou Slavkovský les, Doupovské hory a Tepelská vrchovina. Rovněž v okolí Chebu je mnoho zajímavých míst která stojí za poznání, při jízdě vlakem od Karlových Varů při vjíždění do Chebu stojí za vidění železniční viadukt trati z Chebu směrem na Františkovy Lázně. Velmi zajímavé je umělé jezero Medard, které vzniklo zatopením dolů Medard – Liblík a Lítov – Boden a Gustav v blízkosti Sokolova. Železniční síť umožňuje pamětihodnosti i přírodní krásy navštěvovat spoji Českých drah. Další možností je cestovat po kraji na kole z půjčoven kol Českých drah. V Karlovarském kraji je devět nádraží, kde je možné půjčit si bicykl nebo elektrokolo.
Více informací naleznete v záložce Tipy na cesty, výlety a volný čas nebo Půjčovny kol .
Těšíme se na vás v některém z vlaků Českých drah v Karlovarském kraji!