České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     


Pro tento týden
Utajený Unipetrol?

Na trati Most – Bílina došlo v noci z pátku 30. 9. na sobotu 1. října k velké a tragické nehodě. Nákladní vlak soukromého dopravce Unipetrol doprava v čele s lokomotivou téže firmy narazil zezadu rychlostí asi 60 km/hod. do nákladního vlaku ČD (prázdných Wap), stojícího u návěstidla. Na lokomotivě v čele vlaku se oddělila kapotáž od motoru a rámu a nehodu nepřežil strojvedoucí soukromého dopravce. Navíc při vyprošťování zbytků lokomotivy uniklo velké množství nafty a oleje do terénu.

Když píšu tyto řádky, není vůbec jasné, kdo nehodu způsobil. Vyšetřování teprve začíná. Možností je několik: selhání strojvedoucího, technická závada na vlaku, porucha zabezpečovacího zařízení. To všechno musí být jasné každému železničáři, který něco ví o provozu.

Není mi však pochopitelné, proč ve všech televizních zprávách v sobotu večer se mluvilo obecně o železniční nehodě, takže většina diváků si opět řekla: černá díra České dráhy, kolik se tam cpe peněz, a oni jsou samá nehoda. Jen velice pozorný divák si mohl všimnout, že v čele havarovaného vlaku je dieselová lokomotiva s nápisem firmy Unipetrol doprava.

Netvrdím, že České dráhy jsou bez viny, to ukáže teprve vyšetřování, ale trošku mi tahle situace připomíná donedávna ještě běžné referování o střetnutí na přejezdu, které evidentně zavinil řidič: Železniční nehoda s mrtvými a zraněnými… Další nehoda Českých drah…

IVO ŠTECHA


Obě lokomotivy v čele vlaku Unipetrol doprava byly poničené.
Foto: MARTIN NOŽIČKA