![]() |
Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ |
![]() |
Slavná bitva tří císařů nedaleko Slavkova u Brna, ve světě spíše známého jako Austerlitz, neupadá ani po dvou stoletích v zapomnění. Bitvy, která se udála 2. prosince 1805, se tehdy zúčastnilo přes 160 tisíc vojáků tří armád. Loňskou první prosincovou sobotu byla slavná bitva věrně předvedena v rekonstruované podobě, kdy na „bojiště“ nedaleko Slavkova u Tvarožné napochodovalo přes tři a půl tisíce mužů, převlečených do vojenských uniforem francouzské, ruské a rakouské armády. Věrně tak napodobili bitvu, která se udála přesně před dvěma sty lety. Císaře Napoleona, který bitvu tehdy se svými vojsky vyhrál, si přijel zahrát Mark Schneider dokonce až z USA.
Nejen bitvy, ale celé řady oslav, které se konaly ve městě a na zámeckém parku ve Slavkově či nejbližším okolí, se zúčastnilo přes 28 tisíc diváků, kteří se přijeli podívat nejen svými automobily, ale pochopitelně i železniční dopravou. Diváky, kteří využili služeb společnosti České dráhy, přivítala novotou zářící výpravní budova, která se může pochlubit nejen novou růžovou fasádou s červenými špaletami kolem nových plastových oken, ale také nově zrekonstruovanými toaletami s bezbariérovým přístupem, řekl našemu listu Libor Doubek z brněnské Správy dopravní cesty. Pan Doubek dodal, že rekonstrukce toalet stála 250 tisíc korun a nová fasáda včetně výměny oken přišla na necelého půl milionu korun. Práce prováděli pracovníci stavebního oddílu Správy dopravní cesty z Veselí nad Moravou a náklady hradila brněnská SDC ze svých prostředků. Jediné práce, které jsme zabezpečovali dodavatelsky, byly výměny oken na budově, potvrdil inženýr Doubek.
Přednosta stanice Blažovice Milan Nejez, do jehož obvodu náleží i Slavkov u Brna, našemu listu potvrdil, že na slavnostní jubilejní rekonstrukci bitvy tří císařů přijelo rekordní množství návštěvníků i vlaky Českých drah. O celém víkendu vypomáhala našim výpravčím osobní pokladní, abychom zvládli nápor cestujících bez větších problémů. Ve stanici totiž běžně sloužívá vedle komerčního pracovníka, zabezpečujícího nákladní zásilky a úklid, jen jeden výpravčí, který má na starosti kromě dopravních záležitostí ještě osobní pokladnu, informuje pan přednosta.
Na závěr dodejme, že Slavkov u Brna je začleněn do integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje, který byl od nového jízdního řádu 2005/2006 rozšířen ze Slavkova dále do Bučovic. Integrace nám přivedla více zákazníků, takže v ranních a odpoledních špičkách odbavení stíháme s vypětím všech sil. Proto od 1. ledna 2006 převádíme komerční pracovníky ve špičkových obdobích do osobní pokladny, aby tak především ulehčili práci našim výpravčím, zdůrazňuje Milan Nejez.
Přednosta Milan Nejez (vlevo) s výpravčím Martinem Tomanem při společné pracovní poradě
Foto: AUTOR