České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     


Břeclavské depo bylo začleněno do organizační struktury ČD Cargo
Opravují lokomotivy i vozy

Při změně organizační struktury Českých drah a vzniku nové akciové společnosti ČD Cargo byla původní provozní jednotka Břeclav Depa kolejových vozidel Brno vybrána a začleněna do organizační struktury ČD Cargo. Konkrétně do Střediska oprav kolejových vozidel Ostrava jako Opravna kolejových vozidel (OKV) Břeclav. V současnosti na svém pracovišti zajišťuje OKV Břeclav údržbu a opravy lokomotiv pro nákladní vozbu a opravy nákladních vozů.

Provozní jednotka Břeclav byla do loňského prvního prosince součástí Depa kolejových vozidel Brno a zajišťovala provoz i údržbu vozidel jak pro nákladní, tak i osobní dopravu v příslušném obvodu. Šlo zejména o údržbu motorových vozů a dieselových lokomotiv. Současně byli do provozní jednotky Břeclav přiděleni i strojvedoucí pro zajišťování příslušných výkonů v rámci Depa kolejových vozidel Brno, říká vedoucí Střediska oprav kolejových vozidel Ostrava společnosti ČD Cargo Jiří Tylich.

Do vzniku společnosti ČD Cargo, kdy byla břeclavská provozní jednotka součástí DKV Brno, zde pracovalo celkem více než tři sta zaměstnanců. Z hlediska správkárenské činnosti byla jednotka orientovaná na údržbu motorových vozů řad 809, 810 a 842 pro osobní dopravu a lokomotiv 704, 742 a 731 pro nákladní dopravu a posun. Údržba elektrických lokomotiv pro nákladní i osobní dopravu byla okrajovou záležitostí. Součástí provozní jednotky byla i opravna nákladních vozů, kde se prováděla jak běžná údržba, tak i vyšší stupně oprav určených nákladních vozů, potvrzuje vedoucí OKV Břeclav Lubomír Bazala.

OKV Břeclav je tvořena opravnou hnacích vozidel a opravnou nákladních vozů, kde se provádí údržba a opravy železničních kolejových vozidel a vede evidence přidělených vozidel pro nákladní dopravu řad 210, 230, 704, 731, 742 a 799. V Břeclavi zabezpečujeme údržbu motorových lokomotiv řady 731 a 742 a elektrických lokomotiv střídavé trakce řady 230, které sice evidenčně spadají pod Středisko oprav kolejových vozidel České Budějovice, ale jezdí na úseku Kutná Hora–Havlíčkův Brod–Břeclav–Kúty–Bratislava východ, doplňuje Jiří Tylich. Dodejme, že „Laminátky“, jak se lidově říká strojům řady 230, vozí především nákladní vlaky s kontejnery či ucelené soupravy s automobily z továrny Volkswagen v Bratislavě.

Jak nám řekl vedoucí OKV Břeclav, pracuje na opravách lokomotiv třicet devět a na opravách nákladních vozů čtyřicet čtyři pracovníků. Celkem v OKV Břeclav najdeme více než sto dvacet zaměstnanců. Kromě zaměstnanců Opravny kolejových vozidel Břeclav jsou v objektu umístěni také strojvedoucí pro nákladní dopravu ČD Cargo, kteří organizačně spadají pod Provozní jednotku Brno, a rovněž zde mají zázemí strojvedoucí DKV Brno společnosti České dráhy, kteří zajišťují místně příslušné výkony v osobní dopravě, dodává Jiří Tylich.

MARTIN HARÁK


V břeclavské Opravně kolejových vozidel společnosti ČD Cargo uvidíme především tradiční elektrické lokomotivy řady 230, přezdívané jako Laminátky.
Foto: AUTOR