České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     


V jižních Čechách užívají zákazníci Českých drah dvě zcela nové zastávky
Písek Dobešice a Řípec

Na území Jihočeského kraje jsou od jízdního řádu 2009 zákazníkům Českých drah k dispozici dvě nové zastávky. První se nachází nedaleko Veselí nad Lužnicí a druhá je umístěna nedaleko písecké průmyslové zóny Dobešice. O zastávce Písek Dobešice jsme již na stránkách Železničáře informovali, tak si jen krátce zrekapitulujme, že zastávka vznikla na bývalém přejezdu silnice I/20 a je umístěna pod mostem, kam je silniční komunikace přeložena. Vznik zastávky inicioval Okresní úřad Písek společně se zástupci výrobních závodů v průmyslové zóně Dobešice. V této zóně je zaměstnáno více než tři tisíce lidí, kteří používají při jízdě do zaměstnání z větší části veřejnou dopravu, říká ředitel Krajského centra osobní dopravy (KCOD) v Českých Budějovicích Jiří Kafka.

Místní autobusy, podle Jiřího Kafky, jedou z nádraží v Písku do průmyslové zóny Dobešice více než půl hodiny, vlak tuto vzdálenost překoná za sedm minut. Z toho důvodu se podařilo písecký Okresní úřad přesvědčit o vhodnosti této železniční zastávky, na kterou současně finančně přispěl, podobně jako na novou autobusovou točnu nedaleko železniční zastávky.

Další nová jihočeská zastávka – Řípec – byla „odnepaměti“ umístěna na hlavní železniční trati Praha–České Budějovice. Tato zastávka používá nyní nový název Řípec Dráchov, podle názvu nedaleké obce Dráchov, a původní název byl přiřknut zcela nové zastávce, která se nachází na okraji stejnojmenné obce, ležící na hlavní železniční trati Veselí nad Lužnicí–Jihlava–Havlíčkův Brod.

Obec Řípec požadovala zřízení železniční zastávky, která by byla umístěna přímo v obci a ne pět kilometrů daleko, jako tomu bylo až do 13. prosince loňského roku, informuje Ing. Kafka. I když jsme ještě neprováděli sčítání cestující frekvence, mohu již dnes říci, že s uspokojením sledujeme slušný zájem cestujících o tuto novou zastávku. Pěší vzdálenost od vlaku do centra obce nepřesáhne deset minut, což je výrazný rozdíl oproti původní hodině ostré pěší chůze. Naplňuje se tak jedno z usnesení Jihočeského kraje, které hovoří o dostupnosti veřejné dopravy pro všechny obyvatele a tím zachování integrity celého kraje, dodává na závěr ředitel českobudějovického KCOD.

MARTIN HARÁK

Novou zastávku Řípec opouští směrem na Veselí nad Lužnicí vlaková souprava typická pro trať 225.

Do zastávky Písek Dobešice právě dorazil jeden z regionálních vlaků směřující ze Zdic do Písku.

Foto: AUTOR (2x)