�esk� dr�hy, a.s. T�den�k �esk�ch drah - �ELEZNI���     



Lokomotivy pro �D Cargo

Spole�nost �D Cargo hled� nov� lokomotivy pro kontejnerov� vlaky na trat�ch mezi �eskou republikou a N�meckem. V �vahu p�ipadaj� stroje od firmy Siemens.

D Cargo usiluje o n�kolikalet� pron�jem �esti stroj�. C�lem projektu je eliminovat nyn�j�� st��d�n� lokomotiv na trase a na hranic�ch, je� je zat�m nezbytn� kv�li rozd�ln�m nap�jec�m proudov�m soustav�m. V�cesyst�mov� elektrick� lokomotivy bude mo�n� provozovat na �elezni�n�ch trat�ch v�ech sousedn�ch zem�.

Partnersk� spole�nosti �D Cargo a DB Schenker t�mto krokem hledaj� nov� efektivn� dopravn� �e�en�, kter� p�inesou �spory v provozn�ch n�kladech a z�rove� budou znamenat zrychlen� p�epravn� doby. Z�m�r je sou��st� dlouhodob� strategie spole�nosti �D Cargo, je� spo��v� ve zkvalit�ov�n� slu�eb. Realizace spole�n�ho projektu tak� z�rove� pos�l� konkurenceschopnost obou partner� na evropsk�m dopravn�m trhu, zejm�na v��i silni�n� doprav�.

Do konce roku

Mezi p�ednosti popt�van�ch lokomotiv by m�l pat�it jejich vy��� v�kon, kter� umo�n� efektivn�j�� veden� vlaku v tra�ov�ch �sec�ch s vy���m provozem. D�le lep�� provozn� spolehlivost, ale i spln�n� podm�nek takzvan�ch technick�ch specifikac� interoperability. Aplikace t�chto norem EU je ji� nyn� povinnost� pro v�echna nov� �elezni�n� kolejov� vozidla pr�v� proto, aby bylo postupn� dosa�eno sjednocen� rozd�ln�ch �elezni�n�ch norem v cel� unii.

�D Cargo pl�nuje nasazen� lokomotiv zejm�na na p�epravy kontejner� v r�mci vlak� kombinovan� dopravy v obousm�rn�ch relac�ch mezi �eskou republikou a N�meckem. �D Cargo chce spolu s partnerskou firmou DB Schenker zah�jit provoz v�cesyst�mov�ch elektrick�ch lokomotiv po vyhodnocen� v�b�rov�ho ��zen� a proveden� v�ech nezbytn�ch opat�en�. Pokud v�e p�jde podle pl�nu, m�ly by se lokomotivy na trati objevit do konce leto�n�ho roku.

�Sou�asn� v�voj evropsk� ekonomiky zost�uje konkurenci na cel�m dopravn�m trhu. To je samoz�ejm� pro �D Cargo v�zvou k hled�n� nov�ch efektivn�ch �e�en�,� ��k� gener�ln� �editel �D Cargo Josef Bazala. �Ostatn� �D Cargo vzniklo pr�v� za t�m ��elem, aby bylo pru�n�j�� v hled�n� nov�ch obchodn�ch p��le�itost� a snadn�ji mohlo navazovat takov� partnerstv�,� dod�v� Bazala.

Testy prob�haj�

Jako posila vozov�ho parku by mohla slou�it lokomotiva typu ES 64 F4 od firmy Siemens. Ta tento typ lokomotivy nyn� testuje na �esk�ch trat�ch a �D Cargo p�i testech pln� �lohu smluvn�ho dopravce. Pokud se obchod uskute�n�, bude to v�bec poprv�, co si �D Cargo pronajme zahrani�n� lokomotivy.

Na leto�n� rok firma pl�nuje tak� modernizaci t�m�� tis�covky n�kladn�ch voz� a pokra�uje v p�estavb� zhruba �edes�tky lokomotiv.

Cargo loni p�epravilo p�es 86 milionu tun zbo��, co� bylo o �est procent m�n�, ne� v lo�sk�m roce.

(�a)


LOKOMOTIVA OD SIEMENSU.
Kontejnerov� vlak veden� lokomotivou n�meck� �ady BR 189 (Siemens ES 64 F4) p�i zku�ebn� j�zd� na pra�sk�m Nov�m spojen�. Stroj by mohl b�t novou posilou vozov�ho parku �D Cargo.
Foto: Petr �to�ek