�esk� dr�hy, a.s. T�den�k �esk�ch drah - �ELEZNI���     



Sam� pr��vih

Nejsme tak �patn�, jak si mysl�me. Sta�� se pod�vat za hranice.

ed�vno se mi dostal do ruky jeden �elezni�n� �asopis. A jako spr�vn� fanda jsem se do n�j za�etl. Bylo to �ten� nevesel�.

Kr�tce a stru�n� � �eleznice je jeden velk� probl�m. Jist� soupravy, kter�mi se �elezni�n� dopravce chlub�, maj� nejen d�tsk� nemoci. Kopa z nich je odstavena, prohl�dky mezi opravami jsou krat��, ne� bylo pl�nov�no, a �asto vyj�d� n�hradn� vlaky s men��m komfortem a rychlost�. V�sledkem jsou p�epln�n� a zpo�d�n� spoje, ujet� p��poje a stovky nespokojen�ch z�kazn�k�.

O p�r str�nek d�l se �e�� �patn� j�zdn� ��d. Auto�i ozna�uj� tento rok za nejhor�� v historii. Vlaky i p�es nov� a rekonstruovan� trat� jezd� stejn� rychle jako p�ed 20 nebo 30 lety. V jednom v�znamn�m �elezni�n�m uzlu pr� p�ij�d�j� region�ln� vlaky z jihu ve stejnou chv�li, kdy odj�d�j� osob�ky na sever.

M�te pocit, �e je to �esk� �asopis a p��b�h �esk�ch drah? NE! M�l jsme v ruce rakousk� Eisenbahner, a co jsem zde zm�nil, se t�k� rychlovlak� ICE a j�zdn�ch ��d� v N�mecku a v Rakousku. Je vid�t, �e stejn� probl�my jako my maj� i ty nejbohat�� �eleznice. Je to tak� d�kaz, �e nejsme tak �patn�, jak si mnohdy sami o sob� mysl�me.