České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Česká technologie do Turecka

Český výrobce řídicí a zabezpečovací techniky pro dopravu dodá do Turecka zabezpečovací a telekomunikační technologii na novou trať Tekirdag–Müratli. Smlouva byla podepsána 3. února 2009. Stavba bude zahájena do tří měsíců a do Turecka budou dodány tři systémy ESA 11, elektronický automatický blok a další prvky. Zakázku, jejíž realizace otevírá českému dodavateli dveře k dalším projektům v Turecku, vyjednala společnost AŽD Praha s tureckou stavební společností Celikler Holding. V minulosti společnost úspěšně realizovala také další zahraniční kontrakty.

Mezinárodní aktivity

Společnost ČD - Telematika a. s. byla na prosincovém zasedání představenstva APMS (Asociace provozovatelů mobilních sítí) přijata s účinností od 1. ledna 2009 za přidruženého člena této asociace. ČD – Telematika a. s. bude chtít podporovat a ochraňovat rovné a otevřené tržní prostředí elektronických komunikací, založené na pravidlech respektujících ochranu hospodářské soutěže. V rámci pracovních skupin je připravena řešit technické a provozní standardy, zaměřené na stávající služby, a definovat a prosazovat společné podmínky pro další optimální rozvoj mobilních sítí GSM.

Renovace jednotek 471

V průběhu měsíce února 2009 byla v DPOV, a. s., ve spolupráci se ŠKODA VAGONKA, a. s., dokončena v pořadí již třetí vyvazovací oprava elektrické jednotky City Elefant 471.003-4. Zahrnovala opravu podvozků elektrických jednotek s výměnou nebo opravou vadných dílů včetně dvojkolí, trakční výzbroje, vypružení a brzd. Nedotčeny nezůstaly ani řídicí elektrické systémy, ovládací, informační, silové části vozidla a hlavní vypínač. Nutná byla i obnova částí interiéru soupravy, poškozeného opotřebením nebo vandalismem. Opravu završilo provedení povrchové úpravy skříně vozidla, při které dostala celá souprava nový lak.

Další laminátky do Pars nova, a. s.

Další lokomotivy řad 230 a 240 z majetku ČD Cargo projdou v šumperské firmě Pars nova hlavní opravou. Více než sto lokomotiv řady 230 vyrobila pro tehdejší ČSD plzeňská Škoda v létech 1966–1967. Lokomotivy jsou charakteristické nepřehlédnutelným designem skříně, který umožnilo v té době unikátní využití skelného laminátu. Čtyři stejnosměrné trakční motory na zvlněný proud jsou napájeny přes diodové usměrňovače. Regulace napětí je prováděna přepínáním odboček lokomotivního transformátoru.

(red)