České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



ALEŠ ONDRŮJ

Výkonný ředitel úseku náměstka GŘ pro marketing a komunikaci

Pendolinem do Třince

V pátek 12. června vyjede poprvé spoj SC 513 Pendolino Sprinter.

avedení posilového spoje je přelomem. Je to předzvěst dalších změn, které se chystají u produktu SC Pendolino pět let poté, co začaly být jednotky pendolino provozovány s cestujícími na spojích Českých drah.

Opět zavedeme vlak non-stop Praha–Ostrava a poprvé nabídneme přímý servis SC Pendolino do dalších moravskoslezských měst, jako jsou Karviná, Třinec nebo Český Těšín. Zatím pouze jako páteční posilu, ale zároveň také jako test zákaznické poptávky.

Ziskové provozování komerčních spojů na vlastní podnikatelské riziko je součástí transformačního programu VIZE 2012. Cíle jsou jasné – provozovat vlaky SC Pendolino tam, kde je jednoznačná zákaznická poptávka a kde cestující požadují rychlé spojení vysoké kvality. Není to jen Třinecko, jsou to další místa, kde existuje nevyužitý potenciál zákazníka koupit si službu SC Pendolino.

Proto je dalším krokem příprava celé strategie zvažující všechny možné destinace a směry, kde by se vedle osvědčené trasy Ostrava–Praha vyplatilo jednotku 680 provozovat. Zřejmě tak padnou některá zažitá provozní klišé, naopak do popředí se dostane integrovaný přístup spojující v sobě zákaznický, ekonomický, tarifně-obchodní a provozní přístup.

Představenstvo stanovilo jednoznačný ambiciózní plán – 100 milionů Kč jako finanční přínos do roku 2012. První změny nastanou ještě letos.