České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Stavba nového spojení pokračuje

Práce na projektu nového vysokorychlostního spojení Berlína a Mnichova pokračuje. Ve čtvrtek 4. prosince 2008 byla slavnostně zahájena stavba tunelu pod horou Goldberg v Duryňsku v okresech Sonneberg a Hildburghausen. Při této příležitosti byla na stavbě slavnostně umístěna také soška ochránkyně stavbařů sv. Barbora.

Goldbergtunnel je součástí 107 kilometrů dlouhé novostavby vysokorychlostní tratě v úseku Ebensfeld–Erfurt a po svém dokončení bude mít délku 1163 metrů. V současné době je z pět set kilometrů dlouhé přestavby a novostavby vysokorychlostní tratě Norimberk–Erfurt–Lipsko/Halle–Berlín hotov úsek Halle–Berlín pro rychlost až 200 km/h a 23 kilometrů dlouhý úsek mezi Lipskem a Halle.

Stavba se v současné době soustřeďuje do úseku Ebensfeld–Erfurt–Lipsko/Halle, kde na dvou stech kilometrech je již dokončeno osm velkých mostů s celkovou délkou 3740 metrů a tři tunely s celkovou délkou 3187 metrů. Ve výstavbě je dalších sedm tunelů a dvanáct mostů, mezi nimiž je i nejdelší duryňský most u obce Langewiesen s délkou 1681 metrů.

Po dokončení tohoto projektu se plánuje zkrácení jízdní doby rychlovlaků ICE mezi Berlínem a Mnichovem ze současných přibližně šesti na pouhé čtyři hodiny.

(PeŠŤ)