České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



K Vánocům nová zastávka

Občané Kroměříže a zejména sídliště Oskol dostali od Správy železniční dopravní cesty, s. o., hezký vánoční dárek – novou železniční zastávku Kroměříž Oskol. Nachází se na trati Kroměříž – Zborovice v blízkosti sídliště, škol, rekreačního areálu Štěrkoviště a nákupní zóny. V provozu je od nového jízdního řádu.

Jak uvedl u příležitosti slavnostního otevření zastávky v pátek 19. prosince ředitel SDC Zlín SŽDC, s. o., Ladislav Kašpar, investorem stavby za 5,1 mil. korun byla SŽDC, s. o., Stavební správa Olomouc. Stavbu financoval Státní fond dopravní infrastuktury se sdruženým příspěvkem města Kroměříže ve výši 560 000 korun. Projekt připravila firma Moravia Consult, dozorovala SDC Zlín. Zhotovitelem se stala na základě veřejné soutěže firma Tomi – Remont Prostějov, a. s., s podzhotoviteli Signalbau Přerov (zabezpečovací zařízení) a MM Cité Zlín (konstrukce přístřešku), která stavbu realizovala ve velmi krátkém termínu od 3. listopadu do 12. prosince 2008 v požadované vysoké kvalitě. Ing. Kašpar ocenil velmi dobrou spolupráci mezi zúčastněnými subjekty SŽDC, s. o., a ČD, a. s., zejména pak se zástupci KCOD Zlín Luďkem Urbanem a Martinem Šůstalem.

Nutno dodat, že k realizaci nové zastávky výrazně přispěly aktivity starosty Kroměříže Miloše Malého a poslance Parlamentu ČR Josefa Smýkala, dále zastupitelstev obcí Zborovice a Zdounky, které přispěly částkou po 30 000 Kč, a pana Petra Klára, který se na příspěvku města Kroměříže podílel částkou 200 000 korun.

Nová zastávka se nachází na drážním pozemku, má nástupiště dlouhé 60 m a široké tři metry s nástupní hranou nad temenem kolejnice 550 mm. Je vybavena přístřeškem s nezbytnými informacemi ČD pro cestující i o aktivitách města Kroměříže. Celé nástupiště je osvětlené a bezbariérové řešení umožňuje přístup i osobám se sníženou schopností pohybu a orientace. Součástí stavby byla i úprava přejezdových zabezpečovacích zařízení v km 1,585 a 2,606.

Novou zastávku Kroměříž Oskol budou obsluhovat všechny vlaky na zmíněné trati. Protože ale jde o zastávku na znamení, cestující musí stát tak, aby mohl strojvedoucímu dát včas znamení. Rovněž vystupující cestující musí svůj záměr sdělit strojvedoucímu pomocí signalizačního zařízení ve vozidle. Do budoucna České dráhy nabízejí i zavedení nových vlaků z nádraží Kroměříž na zastávku a zpět a zajišťovaly přípoje k vlakům, které nemohou zajistit spoje jedoucí až do Zborovic. O vedení těchto vlaků bude rozhodovat Krajský úřad Zlínského kraje.

IVAN SKULINA


V budoucnu se uvažuje o obsluze nové zastávky z Kroměříže motorovou jednotkou Regionova.
Foto: AUTOR