České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     


V pořadí 18. REGIOTOUR 2009 a 19. GO 2009 tradičně v jihomoravské metropoli
V Brně zahájili veletržní sezonu

Významný středoevropský veletrh turistických možností v regionech REGIONTOUR 2009 se konal v jihomoravské metropoli již po osmnácté. Devatenáctý ročník oslavil současně mezinárodní veletrh cestovního ruchu GO 2009 a tradičním vystavovatelem se na brněnském výstavišti opět stala akciová společnost České dráhy.

Kromě dvou zmíněných veletrhů mohla odborná veřejnost navštívit v Brně i sedmý ročník workshopu se zahraničními touroperátory Meeting point či veletrh kongresové a incentivní turistiky, který se konal podruhé. Letos se veletrhu, jehož partnerskou zemí se stalo Slovensko, zúčastnilo 1270 vystavujících firem z více než třiceti států světa.

Kus Slovenska bylo v přeneseném smyslu slova přítomno i v české železniční expozici. Na stánku v moderním designu ze skla a kovu, který je s úspěchem použit již na třetím veletrhu, byly k vidění vedle řady českých současně i nabídky Železniční společnosti Slovensko (ZSSK).

Letos se zúčastnila poprvé i cestovní kancelář ČD travel. Na veletrhu představila nejen nové katalogy pobytových zájezdů v tuzemsku a zahraničí, ale také poznávací zájezdy a wellness. Kolegové z ČD travel se zároveň pokoušeli získat další provizní prodejce jejich produktů, říká vedoucí expozice Českých drah na brněnském výstavišti Jitka Kocyanová.

Není bez zajímavosti, že na letošní veletrhy mohli dojet návštěvníci s In-kartou/Rail plus ČD nejvýhodněji s jízdenkou eLiška, za kterou zaplatili z libovolného krajského města jen 160 Kč. Ostatní zájemci mohli využít jednodenní síťovou jízdenku ČD Net, která vyšla jednotlivce na 450 Kč a skupinu dvou až pěti osob na 900 korun.

Velký zájem jsme zaznamenali nejen o autovlaky na Slovensko, ale i sezonní spoje do chorvatského Splitu. Milovníci železniční historie ocenili tradiční brožuru Nostalgie 2009. Novinkou jsou i takzvaná vlaková taxi na jižní Moravě v úseku Břeclav, resp. Valtice město–Lednice, která jezdí o sobotách a nedělích od 11. dubna do 28. září, dodává Jitka Kocyanová.

V expozici Českých drah a ZSSK se v pátek 16. ledna navíc setkali představitelé obou železničních společností, generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a místopředseda představenstva Železniční společnosti Slovensko Pavol Gábor.

Generální ředitel ČD Petr Žaluda je přesvědčen o velkém významu prezentace společnosti na mezinárodních veletrzích cestovního ruchu. Naší účastí dokazujeme, že železnice je dopravním prostředkem, který lze používat nejen k cestování do práce či na úřady, ale i za zábavou či na dovolenou. V rámci expozice Českých drah jsme propagovali kampaň nazvanou Vlakem na hory!, kde jsme nabídli návštěvníkům, ve spolupráci se čtyřmi českými a dvěma slovenskými ski areály, desetiprocentní slevu na celodenní permanentku při předložení platného jízdního dokladu, řekl pro náš list Petr Žaluda.

Janka Kázsmérová z týmu marketingové komunikace Železniční společnosti Slovensko potvrdila, že v Brně se ZSSK prezentovala s produktovým portfoliem Skipass, které může být zajímavé i pro české cestovatele. Nabízíme nejen tradiční tatranská střediska, ale letos nově i Donovaly a Ružomberok. Velmi oblíbený je i Ski-Aquapass Tatry, který je v případě nevhodných podmínek k lyžování možné variabilně využít i v tamním Aquaparku.

Připomeňme si, že sobotou 17. ledna se v sousedním Slovensku začalo platit výhradně eury. Zuzana Červená, která pracuje jako vedoucí týmu externí komunikace ZSSK, uvedla, že příprava na přechod plateb byla velmi důsledná a dlouhodobá. Jako členka týmu Eurokomise Železniční společnosti Slovensko mohu potvrdit, že naše firma v žádném případě nezvýšila ceny jízdného. Naopak, všechny ceny jízdného byly zarovnány směrem dolů, a to ve prospěch našich zákazníků, říká s úsměvem.

MARTIN HARÁK


Janka Kázsmérová (na snímku vlevo) a Zuzana Červená obsluhovaly návštěvníky ve slovenské části společné železniční expozice.
Foto: AUTOR