České dráhy, a.s. Týdeník Českých drah - ŽELEZNIČÁŘ     



Liberecké sníh nezaskočil

Ačkoli v době, kdy vznikaly tyto řádky, bylo mistrovství světa v lyžování v Liberci krátce po zahájení a těžko šlo hodnotit, jak si se zvýšenou frekvencí a navíc s velkými přívaly sněhu poradily České dráhy, potažmo SŽDC, podle momentální situace nebylo znát, že by železničáře cokoli zaskočilo.

Na několikadecimetrový sněhový příkrov tu ostatně jsou zvyklí, a tak meteorologické předpovědi už ani nikoho nepřekvapily. V regionu platil speciální jízdní řád zveřejněný na řadě informačních tabulí. Na rameni Liberec – Jablonec n. N. – Tanvald byly místo „motoráčků“ mimořádně nasazeny posily v podobě motorových lokomotiv se čtyřnápravovými přípojnými vozy, proto byly nutné přestupy v Tanvaldě, případně v Liberci. Zesílené soupravy jednotek řady 612 nasadila DB Regio na trať Zittau – Liberec a některé své RE vlaky Dresden – Zittau prodloužila do Liberce. Větší či menší změny se týkaly většiny okolních tratí.

Martin Navrátil


Na rameni Liberec – Jablonec n. N. – Tanvald byly místo motorových vozů 810, 843 ČD či 612 DB Regio mimořádně nasazeny posily v podobě motorových lokomotiv se čtyřnápravovými přípojnými vozy.
Foto: AUTOR