Přepravní smlouva
Přepravní smlouva je uzavřena a dochází k jejímu plnění:
-
pokud cestující využije své právo k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vlaku nebo autobusu, ve kterém platí jízdní doklady ČD
-
pokud cestující nastoupí do vlaku bez platného jízdního dokladu a jízdné bezodkladně zaplatí u pověřeného zaměstnance ČD (např. u průvodčího, u strojvedoucího na tratích se samoobslužným způsobem odbavení apod.)
Uzavřením přepravní smlouvy o přepravě osob vznikne mezi ČD a cestujícím závazkový právní vztah a cestující vyjadřuje souhlas s přepravními podmínkami vyhlášenými ve Smluvních přepravních podmínkách Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (SPPO), tarifními podmínkami vyhlášenými v Tarifu Českých drah pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10) nebo zveřejněnými ve vyhlášce Přepravního a tarifního věstníku (PTV), nebo s Pravidly pro nákup v e-shop ČD a Pravidly a podmínky telefonického prodeje dokladů eTiket prostřednictvím Kontaktního centra ČD (služba TeleTiket).
Čím se řídímeČím se řídíme
Uplatnění práva z přepravní smlouvy
-
Uplatnění práva z přepravní smlouvy z důvodů na straně cestujícího
-
Uplatnění práva z přepravní smlouvy z důvodů a překážek, které nejsou na straně cestujícího
Právo z přepravní smlouvy můžete uplatnit u kterékoliv pokladní přepážky nebo na své náklady písemným podáním na adrese: České dráhy, a.s. – OPT Olomouc, oddělení podílování, odúčtování a urovnání vztahů, Vídeňská 15, 772 11 Olomouc. V případě převzetí originálů předmětných jízdních dokladů obdrží cestující potvrzení. U jízdenek zakoupených v e-shopu ČD, mobilním webu ČD nebo mobilní aplikaci Můj vlak můžete právo z přepravní smlouvy uplatnit přímo v e-shopumobilním webu.