Úvod / Volný čas / Vlakem za zážitky / Parková dráha v Olympia Parku

Parková dráha v Olympia Parku

Datum a čas konání:

  • Modřice, od 31. 7. 2012 12:29 do 31. 7. 2020 12:29

K vyhledávaným atrakcím obřího obchodního centra na jihu Brna už dávno nepatří jen nakupování. Možnosti zábavy rozšířila od letoška modelová železnice v přilehlém parku.

Naplánovat cestu vlakem

Nejbližší železniční stanice: Modřice

V Olympia Parku na rozhraní Brna a Modřic vyrostly během necelých dvou let téměř dva kilometry kolejí, po kterých se od letošního léta pravidelně vozí také běžní cestující. Jistým protipólem obřího nákupního centra je zde staniční budova, která jakoby z oka vypadla typickému venkovskému nádraží z přelomu 19. a 20. století.

 

K sousednímu krytému nástupišti stanice s poněkud honosným názvem Olympia Park hlavní nádraží přijíždí tmavě zelená souprava, kterou táhne přesný model průmyslové lokomotivy Gmeinder z roku 1904 v měřítku 1:3. Za ní je řazena pětice otevřených vozů, jejichž konce tvoří stěny s podobou skutečných vagonů. Prostor mezi nimi však tvoří polstrované lavice pro sezení obkročmo.

 

Jakmile průvodčí v uniformě Společnosti moravských parkových drah (SMPD) proštípne cestujícím lístky, lokomotiva zahouká a celá souprava s několika desítkami pasažérů na palubě se rozjede. Vzápětí uslyšíme zvonění na přejezdu, který je hned za branami nádraží. Jako na skutečné dráze upozorňuje i za pomoci blikajících červených světel na průjezd našeho vlaku.

 

Míjíme protijedoucí soupravu na sousední koleji. Tu tvoří stejně jako téměř čtyři desítky výhybek v celém areálu hned tři kolejnice, které umožňují provoz vlaků na dvou nejrozšířenějších rozchodech parkových železnic – 127 a 184 mm (neboli pět a sedm a čtvrt palce).

 

Několika oblouky zdoláváme největší stoupání na trati, mezitím projedeme i tunelem pod bruslařskou dráhou. Podél ní se pak vydáváme na opačnou stranu parku, kde se nachází velká horolezecká stěna. Na konci projedeme zastávkou s dřevěnou budkou a obloukem se vracíme tam, odkud jsme vyjeli.

 

Po vjezdu do bran nádraží je vidět napravo vozovna, kam se odstavují vagony. Pak zezadu objíždíme ještě nedokončenou rotundu, která slouží pro změnu k „ustájení“ lokomotiv, popřípadě údržbě dalších vozidel. Má celkem 22 kolejí, které navzájem propojuje točna.

 

To už ale přijíždíme zpět k nástupišti s dalšími dychtivými zájemci o svezení. Ti si mohou vychutnat jízdu ve vlaku každý víkend, první víkend v měsíci ještě vylepšenou o zážitek ze skutečné parní lokomotivy, která soupravu táhne.

Související stránky

Doporučené obchodní nabídky:

Hodnocení uživatelů
Líbí
Líbí: 28
Nelíbí: 3
Nelíbí

 

ČD na YouTube ČD na twitter ČD na Facebooku Aplikace Můj Vlak na Google Play Aplikace Můj Vlak na Apple store