
Kdo je Smluvní prodejce?
Podnikáte v cestovním ruchu a potřebujete pro své zákazníky zajistit dopravu vlakem, či chcete rozšířit portfolio poskytovaných služeb o prodej jízdenek na vlak? Zaregistrujte se v e-shopu ČD jako Smluvní prodejce a získejte při vyúčtování prodeje slevu z nákupu jízdních dokladů.
Kde a jak získat firemní účet do e-shopu ČD?
Co získáte registrací v e-shopu ČD?
- Slevu 3 % z ceny zakoupených jízdních dokladů při měsíčním vyúčtování
- Možnost nákupu jízdních dokladů z pohodlí kanceláře či domova 24/7
- Stálý přehled o nakoupených jízdních dokladech
- Vždy doporučení nejvýhodnější jízdenky
- Vnitrostátní místenky zdarma (vyjma vlaků SC Pendolino a Business oddílů ve vlacích railjet)
-
Platbu na fakturu
Sleva je poskytována při měsíčním vyúčtování z celkové ceny zakoupených jízdních dokladů za dané období
-
Soubory ke stažení
Všeobecné obchodní podmínky e-shop ČD k programu ČD Firmám pro Smluvní prodejce
185 kB (pdf) StáhnoutJak se v e-shopu ČD zaregistrovat jako Smluvní prodejce?
Již mám registraci v e-shopu ČD jako fyzická osoba
Jste-li již v e-shopu ČD registrován jako fyzická osoba, můžete ve svém uživatelském profilu svoji registraci snadno rozšířit. Zde zadáte údaje o vaší firmě. Následně aktivujeme vaši firemní registraci a nákupy se vám budou načítat. Ve svém uživatelském profilu pak kdykoliv můžete upravit svoje údaje. Na stejném místě pak uvidíte i součet vašich nákupů.
Pokud máte aktivní Věrnostní program ČD Body, tento ukončete. Ukončením programu se bodové konto anuluje
Pokud máte aktivní platební nástroj ČD Kredit, tento zrušte
Ve svém uživatelském profilu zadejte vaše firemní a fakturační údaje a odešlete žádost
Potvrďte zaslaný ověřovací e-mail pro ověření fakturační adresy
Vaše žádost o účast ve firemním programu čeká na schválení
O schválení registrace jste informován e-mailem
Již mám registraci v e-shopu ČD jako firemní zákazník
Máte-li již v e-shopu registraci jako firemní zákazník, je zapotřebí tuto registraci zrušit a požádat o registraci jako Smluvní prodejce. Stačí zrušit pouze firemní registraci, registraci na fyzickou osobu ponechte
Ve svém uživatelském profilu zvolte dlaždici „Firemní údaje“ a zde v dolní části vyberte „Zrušit účet“. Svoji volbu potvrďte
Měl-li váš firemní účet schválenu platbu na fakturu, bude firemní účet zrušen až po ověření stavu vyúčtování
Měl-li váš účet pouze standardní způsob platby kartou či platebním nástrojem ČD Kredit, je váš firemní účet zrušen automaticky.
Po zrušení firemní registrace pokračujte dle odst. „Již mám registraci v e-shopu ČD jako fyzická osoba“
Registraci v e-shopu ČD ještě nemám
Nejste-li dosud registrován, je třeba se nejdříve zaregistrovat jako fyzická osoba. Po zadání registračních údajů je nutná aktivace vašeho nového účtu pomocí odkazu, který obdržíte e-mailem. Pro přihlášení pak můžete použít přihlašovací box, který najdete na každé stránce vpravo nahoře. Zde se pak kliknutím na jméno dostanete do svého uživatelského profilu, kde můžete zadat i údaje o vaší firmě. Následně aktivujeme vaši firemní registraci. Ve svém uživatelském profilu pak kdykoliv můžete upravit svoje údaje. Na stejném místě pak uvidíte i součet vašich nákupů.
Na www.cd.cz/eshop proveďte registraci, nejdříve na fyzickou osobu
Zadaná emailová adresa bude sloužit k zasílání jízdních dokladů i ve firemním programu
Věrnostní program ČD Body neaktivujte
Po schválení registrace na fyzickou osobu ve svém uživatelském profilu zadejte firemní a fakturační údaje a odešlete žádost
Vaše žádost o účast ve firemním programu čeká na schválení
Potvrďte zaslaný ověřovací e-mail pro ověření fakturační adresy
O schválení registrace jste informován e-mailem
Nákladová střediska
U každého firemního účtu je možno vytvořit omezený počet Nákladových středisek a podle těchto středisek pak jednotlivé nákupy identifikovat. Jednotlivá střediska můžete libovolně pojmenovat max. 10 alfanumerickými znaky.
Nákladová střediska je možno přidávat či rušit v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje
K jednomu nákupu lze přiřadit pouze jedno Nákladové středisko. Chcete-li zakoupit jízdenky pro více středisek, je nutno dokončit nákup pro jedno středisko a pak nakoupit pro další.
Administrátor a Disponenti
Má-li vaše společnost více poboček, či nákupčích, kteří zajišťují cesty pro svůj okruh klientů, můžete si k jednomu účtu zřídit více přístupů. Nakupovat tak budete z jednoho účtu, avšak každý se svými vlastními přihlašovacími údaji.
Každý účet může mít více přístupů prostřednictvím Disponentů a jednoho Administrátora (vlastník firemního účtu)
Administrátor ve svém uživatelském profilu v sekci Firemní údaje zvolí dlaždici Disponenti
Zadáním e-mailové adresy požadovaného uživatele (Disponenta) jej přizve k účasti ve firemním programu u účtu, jehož je Administrátor
Email je doručen pouze Disponentovi, jež je registrován v e-shopu ČD
Zda má požadovaný Disponent registraci, musí Administrátor ověřit před odesláním žádosti, o této skutečnosti není z důvodu ochrany dat informován
Disponent žádost o účast potvrdí kliknutím na zaslaný aktivační e-mail
Administrátor finálně verifikuje účast Disponenta ve firemním programu
Každý Disponent provádí nákupy na své přihlašovací údaje, avšak pod firemním účtem Administrátora
Změny kmenového firemního účtu může provádět pouze Administrátor, který administraci může předat jednomu z Disponentů, který se tímto krokem stane Administrátorem
Přidávání, verifikace a odebírání Disponentů, včetně předání administrace probíhá na stejném místě – v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje, dlaždice Disponenti
Platba a fakturace
Jízdní doklady je možno v e-shopu ČD jako Smluvní prodejce hradit pouze na fakturu
O úhradu nákupů na fakturu je nutno požádat v uživatelském profilu v sekci Firemní údaje při podání žádosti o vstup do firemního programu pro Smluvní prodejce
Povolení plateb na fakturu podléhá schválení ČD
Platby na fakturu není možné kombinovat s platební kartou či ČD Kreditem
Disponenti jsou vázáni možnostmi platby účtu Administrátora
Pokud má Administrátor povoleny platby na fakturu, Disponenti mohou nakupovat pouze na fakturu, která je svázána s účtem Administrátora
Při platbě na fakturu nevolíte způsob platby, tento je po přihlášení nastaven automaticky. Jízdenku tak obdržíte bez nutnosti okamžité úhrady kliknutím na tlačítko Vydat doklad
V případě blokace platby na fakturu je umožněna úhrada pouze platební kartou, viz část „Blokace fakturace“
Fakturace
Fakturace probíhá na měsíční bázi, souhrnně za všechny uskutečněné nákupy v daném období
Faktury jsou zasílány výhradně elektronicky na e-mail uvedený při podání žádosti. Tento e-mail je možno dodatečně změnit
V případě účtu s Disponenty je faktura zasílána pouze Administrátorovi, souhrnně za nákupy uskutečněné Administrátorem a všemi Disponenty
Splatnost vystavených faktur je 14 dnů
Blokace fakturace
V případě, kdy není provedena včasná úhrada vystavené faktury, je platba na fakturu u daného účtu blokována, včetně účtů všech Disponentů
Po dobu blokace je umožněna pouze platba platební kartou
Z jízdních dokladů hrazených platební kartou nebude poskytnuta sleva (sleva pro Smluvní prodejce se poskytuje pouze z dokladů hrazených na fakturu)
Po úhradě dlužné částky je platba na fakturu upět umožněna
V případě opakovaných pozdních úhrad je platba na fakturu zrušena
Aplikace Můj vlak
Aplikace Můj vlak je díky preferenci odbavení na několik kliknutí určena výhradně pro fyzické osoby. Firemní účet v této aplikaci není možno spravovat. Pokud se přesto rozhodnete tuto aplikaci využívat, je nutno počítat minimálně s těmito omezeními:
Aplikace neumožňuje platby na fakturu
O úpravě prostředí pro potřeby firemních zákazníků neuvažujeme
Nenašli jste požadované informace
kontaktujte nás na obchod@gr.cd.cz