Vážení cestující, z důvodu mimořádné události je lanová dráha do odvolání mimo provoz. Děkujeme za pochopení.
ČD Bike
Půjčovna kol Českých drah – snadná cesta do přírody.
V současné době není v Liberckém kraji žádná půjčovna kol ČD
Liberecký kraj
RegioSpider
RegioSpider
Motorové vozy RegioSpider vás svezou v osobních vlacích v Libereckém kraji, Pardubickém kraji a Kraji Vysočina. Obdobné vozy jezdí i v Královéhradeckém kraji. Pro zajištění větší kapacity jsou na některých vlacích spojeny dva i více vozů dohromady.
Síť motorových spěšných vlaků „Modré šípy“
Už ve druhé polovině 20. let minulého století začaly ČSD na lokálkách zavádět motorovou trakci. Ve 30. letech přišly na řadu i motoráky na hlavních tratích v podobě spěšných vlaků, které měly reagovat na postupně se rozvíjející konkurenci soukromé autobusové dopravy.
*Kopie 1: Pravidla soutěže
Letní změna jízdních řádů regionálních vlaků ČD od neděle 14. června 2020
V neděli 14. června vstoupí v platnost pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. Ve většině regionů bude podle požadavku krajských úřadů vylepšena nabídka spojení a vzniknou nové přípojové vazby. V Plzeňském kraji dojde na základě požadavků objednatele k mírnému snížení rozsahu objednané regionální dopravy, a to z důvodu přetrvávajícího poklesu poptávky cestujících v důsledku epidemie COVID-19. V Libereckém kraji budou do jízdního řádu promítnuta omezení související s epidemií, část z nich bude pokračovat až do konce letních prázdnin.
Novinky v jízdním řádu 2020
V neděli 15. prosince 2019 začnou vlaky jezdit dle nového jízdního řádu. Díky širší objednávce dopravní obslužnosti a úspěšné spolupráci Českých drah se zahraničními partnery se letos nabídka spojů na mnoha relacích výrazně rozšíří.
Pravidla pro nákup v e-shop ČD a aplikaci Můj vlak
Nehoda ve Stéblové: Záhadné světlo a smrt v mlze
Jde o dosud nejtragičtější nehodu na tuzemské železnici. Stala se v podvečer 14. listopadu 1960 na trati z Pardubic do Hradce Králové. Zhruba kilometr a půl před stanicí Stéblová směrem na Pardubice se v podzimní tmě a mlze čelně srazil osobní vlak 608 tažený parní lokomotivou s motorovým osobním vlakem 653. Oba jely zhruba šedesátikilometrovou rychlostí. Následky srážky ještě umocnil požár, který vypukl poté, co žhavé uhlí vysypané z topeniště parního stroje zapálilo naftu unikající z motoráku. Neštěstí si vyžádalo celkem 118 mrtvých a 110 zraněných.